Open atelier- en kerkenroute

Tijd: 12:00 uur - 17:00 uur

PERSBERICHT

Open Atelier- en Kerkenroute op 8/9 en 15/16 oktober van 12.00 tot 17.00 uur

Warder Kunstenaars exposeren in de Kerk van Beets!

Odette Eijkmans, Anna van Gerve, Marco van den Oever, Patricia Schor, Kees Verdonk en Joke Werkhoven

Odette Eijkmans – Foto's

Odette is geboren in Amsterdam en woont al 44 jaar in het wonderschone Warder, waar zij ten volle geniet van het buitenleven en de prachtige natuur in de omgeving.
Samen met haar man Henk reist zij al tientallen jaren de hele wereld rond om te smullen van de natuur en nieuwe culturen. Fotograferen heeft ze van huis uit meegekregen en dat heeft geresulteerd in een schat aan foto’s, met als hoogtepunt de natuurfoto’s in diverse landen van Afrika.
Odette wil graag toeschouwers inspireren om buiten de gebaande paden te gaan.

Anna van Gerve – Schilderijen

Anna studeerde beeldende kunst aan de Gerrit Rietveld Academie en kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. In haar tekeningen en schilderijen zoekt ze naar dezelfde verwondering en het enthousiasme die ze bij haar zoon (6) ziet als hij buiten schatten vindt: stenen, schelpen, botten.
De jongste generatie zal meer dan ooit de gevolgen ondervinden van hoe wij met de aarde omgaan. Door de klimaatcrisis sterven diersoorten uit, migreren mensen massaal en gaan hele biotopen verloren. Het is de onbevangen blik van een kind dat ons opnieuw doet beseffen hoe wonderlijk de natuur is en hoe onbegrijpelijk het is dat we alles voor lief lijken te nemen.

Marco van den Oever    Tekeningen

Naast zijn werk als bouwkundig tekenaar is Marco ook werkzaam als illustrator/ cartoonist. Zijn inspiratiebronnen zijn onder meer: Jacques Tardi, Franquin, Jos Collignon en Peter van Straaten. De cartooneske prenten geven, met een knipoog, kleine en grotere onderwerpen uit het dagelijkse leven weer.
Hij laat zich inspireren door zijn omgeving en zijn roots, en door het polderlandschap van de Zeevang. Hij maakt gebruik van een combinatie van technisch tekenen, ontwerpen en vrij tekenen.
In deze Kunstmaand exposeert Marco met tekeningen van hekken in het polderlandschap.

Patricia Schor – Teken- en schilderkunst

Patricia studeerde aan de Amsterdamse Grafische School, de MO schilder- en tekenopleiding en de Rijksacademie. Ze heeft zich toegelegd op de teken- en schilderkunst. Naast modeltekeningen maakt zij figuratieve schilderijen. Voor haar onderwerpen laat ze zich inspireren door haar directe omgeving.

Kees Verdonk – Projecten

Naast het feit dat Kees Verdonk timmerwerk, restauratie, meubelbewerking, houtwerk of hout in combinatie met andere materialen verzorgt, heeft hij een aantal eigen projecten, zoals het ontwikkelen van mobiele foodcars, bijzondere instrumenten of andere festivalattributen. Hij presenteert drie films in oude bouwtoiletten. Verwant aan de pin hole ? Cinema Obscura. Buiten rond de kerk, of binnen met slecht weer.
WATER (over de loop van het water, die niet altijd loopt zoals we dat geleerd hebben),
STRAAT (over de dynamiek van een gewone straat in een dorp en
VERTE (over de verte in onze omgeving, in ieder geval niet dichtbij).

En 5 schilderijen, binnen.

Joke Werkhoven – Sieraden

De laatste 8 jaar kan Joke al haar tijd steken in het ontwerpen en maken van onalledaagse en unieke sieraden en objecten. Daarvoor werkte ze als technisch illustrator, grafisch ontwerper en als laatste docent beeldend aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten.

De sieraden en objecten die ze maakt, ontstaan altijd uit de materialen die ze jarenlang bewaard, gespaard, gevonden en verzameld heb. Ze herbruikt en past ze aan om nieuwe, onalledaagse en unieke sieraden en objecten te maken. De sieraden zijn altijd draagbaar, maar kunnen ook als object aan de muur hangen.

In het kader van 450 jaar Nederland heeft Joke 2 series halssieraden gemaakt, gebaseerd op de 4 V’s: Vrijheid, Verdraagzaamheid, Verbondenheid en Verscheidenheid.

We zouden de Kerk van Beets niet zijn als we alleen beeldende kunst vertonen, en deze niet ook muzikaal omlijsten!

John Rinaldi, Merel Zeeman, Frans Heemskerk: Jewel Box Musical Theater

In de Kerk van Beets een voorproefje van de show Starting Here, Starting Now. Dorps- en streekgenoot John Rinaldi brengt met Merel Zeeman en Frans Heemskerk twee liedjes uit deze show ten gehore, én een aantal favorieten uit andere Broadway-shows.

Starting Here, Starting Now zit vol grappige, verfijnde en soms bijtende songs, zoals 'Crossword Puzzle', 'I Don't Remember Christmas', 'Autumn' en natuurlijk de titelsong (die werd opgenomen door Barbra Streisand). Schrijver en componist Maltby en Shire maakten later grote hit-show  – zoals Baby, Closer Than Ever en Big  – maar deze voorstelling is een verrukkelijke reis door hun werk van de jaren zestig en wordt u gepresenteerd door het Jewel Box Musical Theater.

15 oktober: 13.30 uur en 15.30 uur
16 oktober: 13.30 uur en 15.30 uur

Toegang gratis

Let op: Na aanvang voorstelling gaan de deuren dicht!

8/9 en 15/16 oktober         vanaf 12:00 uur                       www.kerkbeets.nl                      Beets 51, 1475 JD Beets

Locatie: Kerk van Beets Beets 51 1475 JD Beets     Bekijk kaart »

Tarieven: Toegang gratis

Soort: Culturele activiteiten