ContactVVV WinkelOpeningstijdenRoute
Nederlands  English

Grote Kerk Oosthuizen september

Datum: vrijdag 1 september 2023 - zaterdag 30 september 2023

Het hele jaar door zijn er exposities, concerten en meer diverse activiteiten.

Concerten:

Woensdag 13 september aanvang 20.00 uur

Menno van Delft, 'Waterlands Orgelfestijn, orgel- en clavicordconcert van de Stichting Orgelkring Waterland, toegang €12, voor donateurs van de Stichting €8.

Menno van Delft bespeelt het orgel en een drievoudig gebonden clavichord. Programma volgt nog.

Zaterdag 30 september aanvang 20.00 uur

De mooiste muziek uit de jaren '60 en '70. Live concert door Lianne Bakker en Melissa van Belleghem. Toegang €15. Reserveren mogelijk op info@grotekerk-oosthuizen.nl

Exposities geopend:
Elke donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag van 14.00 tot 17.00 uur, entree gratis.

Groepsexpositie 3 t/m 24 september

Minke Groenewoud-Beerda is autodidact en sinds zomer 2021 bezig met deze hobby. Zij heeft al diverse (internationale) nominaties op haar naam staan en diverse prijzen gewonnen met haar foto's. Haar werk wordt wereldwijd geëxposeerd (in meer dan 30 landen) en is veelzijdig en divers. Van haar werk wordt maar een beperkt aantal geproduceerd, zodat het exclusief blijft. Het is genummerd en gesigneerd. Zij heeft een eigen website: http://www.photostudiobeautifu..

Keramiste Irene Pastijn maakt objecten en gebruiksvoorwer-pen. Na afronding van haar opleiding aan de vakschool voor keramisten SBB in Gouda heeft ze zich ontwikkeld tot een veelzijdig kunstenaar. Haar objecten zijn altijd “aanwezig” en ook altijd intrigerend door hun vorm en afwerking. Organische vormen en structuren vormen haar grootste uitdaging. Klei is een veelzijdig en verrassend materiaal dat resulteert in uniek werk.

Wendy Veerbeek komt uit Hoorn en zij werkt met kunstenaars met ggz-achtergrond in het Atelier van de Baanbreker. Zij heeft verschillende opleidingen gevolgd bij de Nieuwe Academie te Alkmaar. Vaak gaat zij op pad en maakt dan foto’s van de omgeving. Daar wordt zij elke keer weer door de natuur verrast, dat elk seizoen weer wat moois te bieden heeft. Dat inspireerde haar tot het maken van een serie schilderijen ‘IJsselmeergezichten (2016)’. Later heeft zij de series: ‘Hoorn en Omgeving’, ‘Curaçao’, ‘Bloemen’ en ‘Strand’ geschilderd met acryl- en Cobraverf (dat is water-vermengbare olieverf). In 2022 is zij ‘Abstract’ gaan schilderen, ook met gebruik van een paletmes/bankpasje.

Marjan Westplat is zo’n 25 jaar geleden zij begonnen met beeldhouwen bij Joop Hollanders van creativiteitcentrum De Blauwe Schuit. Ze woonde toen op de Zuiderdijk tussen Hoorn en Enkhuizen. Haar inspiratie haalde zij vooral uit de vele vogels die haar tuin bevolkten of die langs vlogen boven het IJsselmeer.

Zij streeft er niet naar om ze zo natuurlijk mogelijk na te maken. De vorm van de steen bepaalt meestal wat ze maakt. Ze gebruikt diverse steensoorten.

Locatie: Grote Kerk Raadhuisstraat 61 1474 HJ Oosthuizen     Bekijk kaart »

Tarieven: Vrij toegankelijk

Soort: Culturele activiteiten