Jazzclub Mahogany Hall

Tijd: 21:00 uur - 23:00 uur

Concertagenda 2024

Zaterdag 10 februari 21.00 uur Lucas Santana Quintet

Melodie is de leidraad in de composities van de Braziliaanse altsaxofonist Lucas Santana. Met zijn kwintet geeft hij zijn eigen visie op jazz, blues, soul en Braziliaanse muziek. Soms vingervlug en virtuoos, soms juist beheerst en delicaat. De spanning tussen tegenpolen als deze is een thema op het meest recente album van de groep, Ambivalence, dat eerder dit jaar uitkwam op ZenneZ Records.

Zondag 18 februari 16.00 uur Sessions - Nina Rompa, Gijs Idema en Mo van der Does.

Kleurrijke, dromerige kamermuziek in een opvallende bezetting. Nina, Gijs en Mo spelen voornamelijk eigen composities geworteld in de jazz, met invloeden uit moderne en klassieke muziek.

Het debuutalbum ‘There’ beschrijft een plek waar ruimte is en waar je dapper kunt zijn. Je waait mee met hoge bomen door onzichtbare lucht en zwemt moeiteloos tegen de stroom in…

Zaterdag 24 februari 21.00 uur Delayed Debut o.l.v. Thomas Winther Andersen.

De muziek op Delayed Debut is een ode aan de verschillende jazzstijlen uit de jaren vijftig en zestig.
Dat de musici weer samen spelen is een bijzonder weerzien van ‘oude’ vrienden.

Zaterdag 16 maart 21.00 uur Trio Reijsegeer, Fraanje en Sylla.

Juist dankzij die ongekunstelde benadering voelt deze muziek zo menselijk.
De drie zijn verhalenvertellers die zich niet laten verleiden tot volmaakte sprookjes, maar communiceren in alle oprechtheid met klanken waarin zij elkaar op dat moment kunnen vinden.

Zaterdag 24 maart 16.00 uur Sessions - Junior Jazz Experience o.l.v. Lorenzzo Mignacca.

De Junior Jazz Experience is een swingende jeugd bigband vol enthousiaste muzikanten tussen de 15 en 18 jaar. Deze negentien-koppige bigband, met een complete bigband bezetting, staat onder leiding van dirigent, componist en arrangeur Lorenzo Mignacca en is 1 van de 4 bands uit het bigband traject van Muziekschool Amsterdam.

Laat je overrompelen door hun geweldige sound en energie waarmee ze bewijzen dat jazz nog steeds jonge mensen weet te enthousiasmeren!

30 maart 21.00 uur Fra Fra Sound o.l.v. Vincent Henar.

Fra Fra Sound is een muziekgroep in Nederland, overwegend bestaande uit Surinaamse muzikanten. De groep werd in 1980 opgericht door Surinaamse muzikanten, concentreerde zich aanvankelijk op kaseko en winti, maar breidde haar stijl gaandeweg uit.

Fra Fra Sound vermengt jazz, Africaanse ritmes, dansmuziek uit het Carabisch gebied en Surinaamse Kaseko en brengt een breed scala aan melodieën, grooves en thema’s uit verschillende culturen in een jazzsetting samen. Fra Fra sound brengt muziekstijlen van uiteenlopende tradities bijeen tot een unieke sound.

Locatie: Zeevangszeedijk 7 1135 PZ Edam     Bekijk kaart »

Tarieven: Aanvang 21.00 uur, zaal open om 20.00 uur. Toegangsprijs leden: € 8,00, niet leden € 18,00 en CJP t/m 25 jaar € 10,50. Reserveren aanbevolen. Bel of mail!

Soort: Concert
Telefoon: 0299 67 63 94